יום שבת, 9 בינואר 2010

הרב אריק נווה ביום שלישי ברעננה, ביכנ"ס "לכו נרננה"


"מה בין דייט משעמם לדייט משמעותי?" יחד ברחובות


הילולת בעל התניא, הרמב"ם, ורבי יעקב אבוחצירה זצ"ל בבר-אילן


הערב במוזיאון ארצות המקרא


פרופיל נמוך במוזיאון המקרא - מופע הצדעה לעולים החדשים בשיתוף ארגון נפש בנפש

מוצ"ש 09.01.10

מופע סוחף המורכב מביצועים לשיריהם של גדולי מוזיקת הרוק - מאלביס פרסלי דרך החיפושיות, לד זפלין, פינק פלויד, דייאר סטרייטס, הפוליס, ועד ללהיטים עכשווים של להקת קולדפליי ועוד. המופע מלווה במצגת מולטימדיה.

דני שר: גיטרה ושירה

צבי נוימן: בס

דיוויד פינסטר: תופים וכלי הקשה

ויקטור אופשטיין: קלידים ושירה

ישי נוולין: מולטימדיה וצילום.

המופע מתחיל בשעה 20:30

המוזיאון והחנות נפתחים בשעה 19:30

"נגיעות": סיור מודרך במוצגים נבחרים בשעה 19:40

יום חמישי, 7 בינואר 2010

דירה במרכז ירושלים

ביום ראשון, 10/01/10, מתפנה דירה חמודה במרכז ירושלים.
מדובר בדירת שני חדרים + הול ומרפסת ברח' לינקולן שהוא יציאה מקרן היסוד (ממש צמוד לכיכר פריז) .
הדירה משופצת (חלקית, שירותים מקלחת ומטבח) ומרווחת למדי (55 מ"ר).
יתרון גדול הוא המיקום המעולה, החיסרון הוא שהדירה נמצאת בבניין ישן והתשתיות בהתאם.

אפשר ליצור קשר עם בעה"ב בטלפון:
מיכאל - 0544802457

יום ראשון, 3 בינואר 2010

שבת היכרויות במלון פארק - נתניה

ארגון ברכת יוסף בשיתוף שיר למנצח מזמינים למלון פארק -חוף הים נתניה
פרשת "וארא" שישי-שבת (15-16/01/10)
לפנויים פנויות מפגש חברתי ,גיבוש והכרויות
בהפעלת מנחים ושדכניות.
לפרטים:
טסה יוסף: 050-5217409

פרשת "שמות" - דבר-תורה קצר וזמנים

"ויאמר לאברם: ידוע תדע כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם ועבדום ועינו אותם ארבע מאות שנה, וגם את הגוי אשר יעבודו דן אנוכי, ואחרי-כן יצאו ברכוש גדול" - שלושה שלבים בברית בין-הבתרים שנכרתה בספר בראשית: שלב הירידה, שלב העבדות ושלב היציאה והגאולה. ספר בראשית מוקדש כמעט כולו להורדת משפחת יעקב למצרים ומסתיים בהצלחה מבצע ההורדה ההיאחזות וההשתרשות של בני-יעקב בארץ מצרים. השלב השני נמצא בין ספר בראשית לספר שמות והתורה כמעט ולא מתייחסת לתקופת החביון הזאת מלבד תיאור קצר של השתלשלות השעבוד. השלב השלישי מתרחש כאן בארבעת הפרשיות הראשונות של ספר שמות. ספר שמות זהו ספר הגולה והגאולה. כל סיפורי ספר בראשית לאחר סיפור הבריאה מרוכזים סביב לאישים. במרכז של סיפורי פרשה או פרשיות עומדת אישיות אחת - אדם, קין, נח, שלושת האבות - ואילו בתחילת ספר "שמות" שומעים אנו בפעם הראשונה אחרי רדת הדור הראשון של יעקב ובניו מעל הבימה על בני הבנים כעל "עם", הוויה המודגשת לראשונה ע"י פרעה השונא שאומר לעמו "הנה עם בני-ישראל..." - כאן עומד בפעם הראשונה עם מול עם. עם גדול עתיק יומין בעל תרבות עשירה מושרש בארצו מול צאצאי שבעים נפש הגולים ממקומם מפני הרעב והחזק שונא את החלש. הגיבור של הפרק הראשון של ספר "שמות" הוא העם, והספר הוא ספר תולדות העם ובו מסופר על מעמד הר סיני ונתינת התורה, על לידת עם ישראל במדבר, על בניית המשכן ועוד... מטרת הספר בעצם היא לתת לנו את התחושה של קולקטיב ושל אחריות הדדית ולהעביר אותנו מהזדהות משפחתית בספר בראשית להזדהות לאומית בספר שמות.
פרשת שמות, הפותחת את הספר, עוסקת בהכשרתו של משה להיות מנהיג ישראל. משה הוא אחד האישים הבודדים בתנ"ך שסיפור לידתם תואר בהרחבה - התורה מקדישה עשרה פסוקים הכוללים את הנחתו בתיבה על שפת היאור ואימוצו ע"י בת פרעה שמצאתו בוכה. "'ומשה היה' - כל מי שכתוב בו 'היה' מתוקן לכך מתחילת ברייתו, ומשה היה מתוקן לגאולה" - הקב"ה מועיד את משה לתפקיד עוד לפני שהוא נולד! ובאמת היו במשה התכונות הדרושות למנהיג, כדברי המדרש על הפסוק "הנה נער בוכה" (בת פרעה אמרה על משה התינוק) - "והרי ילד היה?! נ - נאמן("בכל ביתי נאמן הוא"), ע - עניו ("והאיש משה עניו מאוד"), ר - רועה ("ומשה היה רועה")" -שלוש תכונות אלה הכרחיות לכל מנהיג. תכונת האמינות - שלא יפזר הבטחות לכל עבר ללא כיסוי, שלא יאמר דבר אחד ויעשה דבר אחר. הענווה - התבטלות בפני מעלת הציבור, שלא יסתכל על ההמון מלמעלה למטה. רועה נאמן - הדואג לצאן ולא לעצמו, לא להיות "עסקן ציבור" כתואר או מעמד, אלא "עוסק בצרכי ציבור באמונה" - משרת ציבור הדואג למילוי צרכיו של הציבור. משה עסק בכל אלו עד כדי סיכון מעמדו וחייו, על-כן נבחר הוא להיות הרועה הנאמן של ישראל, והוא שהפך אותם מעם עבדים לעם הנבחר. "אין דור שאין בו כמשה" ואם אין לנו אישיות בדרגתו של משה, הרי לכלל הציבור יש הסגולות של משה, ובאחדות משותפת של הכלל נוכל להרים את מפעל הגאולה!






התקופה הזו של תחילת ספר שמות נקראת "ימי השובבי"ם" על-שם פרשיות השבוע שקוראים בה: "שמות", "וארא", "בא", "בשלח", "יתרו" ו"משפטים" זהו זמן מיוחד לתשובה ולתיקון המעשים, ש"מעשי אבות סימן לבנים" - כשם שבתקופה זו יצא עם ישראל ממ"ט שערי טומאה במצרים למ"ט שערי טהרה, כך גם אנו מסוגלים בתקופה זו לתקן את מעשינו ולצאת משערי טומאה לטהרה!
(דבר-התורה נערך מספרים)






שבת שלום





זמני כניסת השבת ויציאתה:
כניסת השבת - ירושלים: 16:14 תל-אביב: 16:32 חיפה: 16:22 באר-שבע: 16:25
צאת השבת - ירושלים: 17:34 תל-אביב: 17:34 חיפה: 17:33 באר-שבע: 17:35