יום חמישי, 16 באפריל 2009

גמר גביע המדינה בכדורסל בכיסאות גלגלים (הכנסות קודש לבית-גלגלים)

פרשת "שמיני" - דבר תורה קצר וזמנים

בפרשה אנו עדים לאחת הטראומות הקשות שפקדו את העם במדבר: בני אהרון, נדב ואביהו, מתו בעיצומו של אחד הרגעים המרוממים והמסעירים ביותר שידעו בני-ישראל! בלוח המדברי היה אותו יום תאריך חשוב: ר"ח ניסן - היום בו נחנך המשכן שזה עתה הושלם והוצב על מכונו ובו לראשונה הקריב אהרון את קורבנותיו ואת קורבנות העם - עבודת המשכן החלה. בתום מעשה ההקרבה נכנסו אהרון ומשה לאוהל מועד והתפללו בתוכו כשהם מעניקים לעם את ברכתם האלוקית בכניסתם וביציאתם ואז "וירא כבוד ה' אל כל העם, ותצא אש מלפני ה' ותאכל את המזבח את העולה ואת החלבים וירא כל העם וירונו ויפלו על פניהם" - נקודת שיא של ההתגלות האלוקית, שבירת כל המחיצות! אבל אז לפתע "ויקחו בני אהרון נדב ואביהו איש מחתתו...ותצא אש מלפני ה' ותאכל אותם" - בני אהרון מתו לעיני העם כולו! סיבות רבות מנו חז"ל למיתתן: "לא מתו בניו של אהרון אלא ע"י שהורו הלכה בפני משה רבן...בשביל ארבעה דברים מתו בניו של אהרון: על הקריבה (שנכנסו לפני-ולפנים), ועל ההקרבה (שהקריבו קרבן שלא נצטוו), על אש זרה ועל שלא נטלו עצה זה מזה...בשביל ארבעה דברים מתו בני אהרון: על שהיו שתויי יין, ועל ידי שהיו מחוסרי בגדים, ועל ידי שנכנסו בלא רחיצת ידיהם ורגליהם, ועל ידי שלא היו להם בנים..." -המשתמע מהמדרשים הוא שחטאם לא היה כה חמור אך עונשם נועד להיות עונש מרתיע לתועלת העם כולו דווקא ברגע חנוכת המשכן! הם עלו קרבן על מזבח חטאם למען ישמעו וייראו, זהו כוחו המרפא והמחנך של המוות וכאשר התכלית העליונה של חיי האדם היא קרבתו אל האלוקים משרת גם המוות תכלית זו, ובני אהרון המתים זכו בעצם מותם לקרבת אלוקים גדולה מזו שזכו לה בחייהם!

שבת שלום!

זמני כניסת השבת ויציאתה:
הדלקת נרות - ירושלים: 18:31 תל-אביב: 18:49 חיפה: 18:41
מוצאי שבת - ירושלים: 19:47 תל-אביב: 19:49 חיפה: 19:50

האגף לתרבות תורנית בפתח-תקוה - אירועים קרובים

סיור באיזור נווה צוף

ביום שישי הקרוב, ע"ש פ' שמיני, נצא בע"ה לסיור סביב יער אום-צפא ומעיינותיו.
נצא מהש"ג האחורי של נווה-צוף (חלמיש) בשעה 8:30, נלך לעבר מעיינות יער אום-צפא, נעצור ביער לארוחת בוקר/צהריים קלה ונמשיך לכיוון ואדי עבס ומעינותיו. סיום משוער: 12:45 בנק' ההתחלה. אורך המסלול: כ- 5.5 ק"מ.
לפרטים: אהרן 050-6432180

טיול סובב בת-עין

ביום שישי הקרוב כג ניסן (17/4) נצא לטיול נהדר במערב גוש עציון - סובב בת עין.
בשעה 8:00 נפגש בש.ג של בת עין. נרד דרומה לנחל צופית. נבקר בחורשת 788, בחורבת אבו א-טוין, בעין לבנה, בחורבת ג'ומג'ום, בעין מסלע, בעין צורים ובחורבת בית זכריה. נסיים בכיכר של אלון שבות בסביבות 13:30.

אורך המסלול = כ-11 ק"מ. מצ"ב מפת מסלול.
למעוניינים לקצר ניתן לסיים בצומת גבעות בסביבות 11:00.
מי שמתכוון להגיע עם רכב שיעדכן אותי.
מארגני הטיול מסירים כל אחריות בטיחותית וביטחונית.

בברכת ראות טובה וקיץ טוב.
עם התנ"ך חוזר לארץ התנ"ך.
לזכר שלמה קרויזר.
0508359958 דביר.

יום ראשון, 12 באפריל 2009

"נקודה טובה" - פעילות תורנית לצעירים וצעירות בפתח-תקוה - שיעור-תורה ראשון!

שלום חברים,
אנו שמחים לבשר על פתיחת "נקודה טובה" - פעילות תורנית לצעירים וצעירות בפתח-תקוה!
משבוע הבא נתחיל אי"ה לקיים בימי ראשון שיעורי תורה מפי מיטב הרבנים במועדון "יוכלמן" - בפינת הרחובות יוכלמן סנהדרין בשיכוני הפועל המזרחי בפתח-תקוה (בסוף המייל הסבר קצר ומדויק להגעה).


השיעור הראשון יתקיים אי"ה מיד לאחר החג, ביום ראשון כ"ה ניסן 19.4 בשעה 20:30 עם הרב ארי לנדא ממדרשת "אורות עציון" בנושא יום-העצמאות: "'בשוב ה' את שיבת ציון היינו כחולמים' - גאולה טבעית או גאולה ניסית?"
עלות כניסה 10 ש"ח לכיסוי הוצאות (יהיה גם שתיה וכיבוד קל).
כ - ו - ל - ם מוזמנים ומוזמנות!


על-מנת לקבל עדכונים שבועיים למייל על הפעילות ניתן להירשם לרשימת-התפוצה של "נקודה טובה" בקישור הבא:
http://shaylist.blogspot.com/2009/04/blog-post_10.html
כמו-כן תוכלו למצוא בקישור זה פרטים על הפעילות הקרובה - אתם מוזמנים להתעדכן דרכו!


הפעילות מתקיימת בסיוע של:
האגף לתרבות תורנית בפתח-תקוה.
אתר "רשימתפוצה" - אירועים, טיולים, התנדבויות ועוד בכתובת:
http://shaylist.blogspot.com/

איך מגיעים? בכביש בין צומת גנים לצומת סגולה בפתח-תקוה פונים ימינה (לבאים מצומת גנים) לרחוב שמואל הנגיד ומיד פונים שוב ימינה לרחוב תורה ועבודה. אחרי כמאה מטר מגיעים למזלג – לוקחים שמאלה לחשמונאים ומיד פונים שמאלה לרחוב יוכלמן שמתחיל באבנים משתלבות ומהר מאוד הופך לדרך עפר. בסוף הרחוב בצד ימין בתוך הגן הציבורי יש שני מבנים שעומדים על תילם – שם מתקיים השיעור. חניה בשפע!

אין לנו מה להוסיף על מה שרשום במייל – אבל למי שמתעקש או לא מוצא את המקום:
0505-913914 שי יאסו
054-5848855 חני ברלינר
או במייל: merkaz.nekuda.tova@gmail.com

מוזמנים להפיץ...
נתראה!