יום שישי, 19 בפברואר 2010

מלווה מלכה בפלורנטין בתל-אביב

מוצ"ש ו' אדר 20/2 מלוה מלכה מטריף לכבוד חודש אדר ולקראת פורים
יוני יארח את הכנר הכליזמריסט גרשון לייזרסון (אוי דיוויז'ן)
בואו בשמחה מטורפת .
כניסה 30 ש"ח
איתן כהן
0526071119

מפגשי תנועת אשכול - שיח בין דתיים לחילונים

אשכול היא תנועה חברתית א-פוליטית שמטרתה יצירת שיח ישראלי ויהודי משלים בין צעירים דתיים וחילוניים.פעילותינו נמצאת במגמת תנופה. היא כוללת מפגשים פעמיים בחודש בירושלים - בבית אביחי ובהר הצופים, פעילויות שלנו כקבוצה, ואירועים הפתוחים לקבל הרחב מדי כמה חודשים (ככנס ט' באב אליו הזמנתי רבים מכם). חלקנו גם עוסקים בכתיבת מאמרים לתקשורת, ובדיונים בפורום שלנו בנושאים אקטואליים שונים.
רציתי להודיע לכם, הן אלו שהתעניינו בעבר, והן כאלו שרוצים להתעניין כעת, שאנו מזמינים בשמחה חבר'ה חדשים המעוניינים להצטרף למפגשים שלנו. אתם מוזמנים להגיע, להכיר ולהשתתף בשני המפגשים הקרובים בבית אביחי, בתאריכים:
א. יום ראשון ז' אדר א, 21.2 , 18:00, בנושא עלייה בישראל (כולל שיחה עם קייס אתיופי).
ב. יום רביעי ב' ניסן 17.3, 18:00, בנושא בית המשפט העליון.
לאחר מפגשים אלו אנו גם נקיים מפגש למצטרפים חדשים שיסביר את הרעיון של אשכול לעומק.
אפשר בכיף להעביר מייל זה לחבריכם, מכריכם וידידיכם!
*** חשוב שנדע כמה אנשים מעוניינים להגיע למפגשים!! כך שכל המעוניין להגיע, אנא לאשר הגעה במייל של רחלי היקרה:
rachel.rembrandt@gmail.com ***
כמו"כ, לכל מי שרוצה פרטים נוספים לגבי אשכול, אנא פנו בשמחה לשני מוקדים אלו:
או לרחלי במייל זה הנ"ל rachel.rembrandt@gmail.com (אפשר גם בפל' שלה 0544623221)
או לישראל בפל' - 050-7853375.
נשמח לראותכם!

שותף שלישי לדירה בירושלים

שני סטודנטים בוגרי ישיבות (כשרות, שבת, לינת בנות וכדו') מחפשים שותף שלישי (26-32, לא מעשן) לדירה מוארת, מאירת פנים ומרווחת מאוד.הדירה מרוהטת (מקרר, מכונת כביסה, תנור, מזגן והסקה (פרטית של הדירה), ארונות). השותפים נחמדים ומאירי פנים.הדירה ממוקמת בשכונת קוממיות (טלביה) רח' לינקולן (שקט ונחמד). במרחק הליכה ממרכז העיר, מרחביה, מהעיר העתיקה ומקטמון. כניסה מיידית.שכ"ד 1400 ₪.
לפרטים ניתן לצור קשר:
שמואל: 0526-239167
משה: 0528-308376

שותף לדירה בירושלים

בחור דתי בן 23 מחפש להכנס כשותף בדירה בירושלים (רצוי איזור קרית משה / בית הכרם / קרית יובל)
אפשרי גם כשותף שני בחדר.
רצוי דירה מרוהטת, נקיה ומסודרת במחיר סביר.
לפרטים: 052-54170420

שיעורי הרב אריק נווה ברעננה

השיעור בוטל
שלום לכולם,
אנחנו שמחים להזמינכם להרצאות מרתקות נוספות עם הרב אריק נווה ביום שלישי, 23.2.10, ט' אדר תש"ע :
בשעה 18:30 נלמד את ספר ההקדמות של הרב אשלג וספר תומר דבורה של הרמ"ק.
בשעה 20:30 נמשיך בסידרה: הכל מתחיל מבראשית... לימוד פרשת "בראשית" ולימוד סודות הבריאה מילה אחר מילה, פסוק אחר פסוק, עם התייחסות לכל הרבדים: פשט, רמז, דרש וסוד.
ההרצאות תתקיימנה אי"ה בבית הכנסת "לכו נרננה", רח' הרצל 5, רעננה.
דמי כניסה לכל הרצאה: 25 ש"ח.
נשמח לראותכם
מירי ואירית

אירועי השבוע בבית אביחי ירושלים

פרטים בקישור:
http://www.bac.org.il/Calendar.aspx

שבת זכור בחוות "ישוב הדעת"


מידעון האגף לתרבות תורנית בפתח-תקוה - אירועים קרובים

שותפה לדירה בנחלאות

בחודש הקרוב מתפנה חדר בדירתי השווה בנחלאות!! הפרטים: דירת 5 חדרים, חדשה! בנחלאות, בלב הסמטאות. הדירה מרוהטת (חוץ מהחדר) וכוללת: סלון גדול ומרווח, מטבח מפנק (רצוי שותפה בשלנית :), וחצר
המחיר: 1600 ש"ח.
לפרטים נוספים ניתן להתקשר אלי: 054-7828345 או לפנות במייל...נא העבירו לכל מכריכם (בתוספת המלצות חמות) ותבוא עליכם הברכה!!!
ציפי

שותפה שלישית לדירה בירושלים

לדירה חביבה ליד קטמון, דרושה שותפה שלישית. הדירה כולה מרוהטת (יש גם מכונת כביסה). החדר עצמו לא מרוהט.
כניסה מיידית.
052-6626448 דפנה.

צעדה ליריחו

הופעה לנשים עם תמר יפרח - מוצ"ש ב"יקר" תל-אביב

הזמנה להשקת ספר ביכורים בשירה "בין הבגד לגוף " מאת מיכאלה למדן
מתי? ביום שלישי ה23 לפברואר, ט' באדר בשעה 20:00
איפה? בקפה אברם , ירושלים ( רחוב יפו 97 , מחוץ לבניין כלל)
מה בתכנית? שירה , מוסיקה, ומילים על השירה

משתתפים: הסופרת שהרה בלאו,המשורר יחזקאל נפשי,המשורר יורם ניסינוביץ', השחקנית והמשוררת ורדה בן חור,המשורר הרצל חקק, הבימאית והמשוררת מרלין וניג ועוד.

מנחה: המשורר והקולנוען גילי א דנון מוסיקה (כולל לחנים לשירים מהספר): אפרת קוזין

כניסה חופשית
בואו בשמחה!
*ראו זאת כהזמנה אישית

סיור בירושלים - יום שישי


בעקבות נשים ברחוב הנביאים
לקראת יום האשה הבינ"ל

מדריכה: שלי אשכולי

לנשים של ירושלים יש קסם מיוחד. אחת ייסדה שושלת מלוכה, אחרת פרקה את יגונה בשירה, שלישית היתה הרופאה הראשונה, ואחת נוספת – הציתה את העיר ביופיה.
סיור בין בתי המאה ה-19' לאורך רחוב הנביאים הציורי יפגיש אותנו עם הנשים שהפכו את ירושלים למה שהיא.
יום ששי (5.3.2010) בשעה 10:00
להרשמה: 054-4707783
עלות: 40 ₪ למשתתף

אירועים קרובים ב"מקום ערכים ויוזמות"

ערב שירה מוצ"ש הקרוב בירושלים

המקום: האולם בקומה העליונה של בית הכנסת ברח' חיל נשים 4
הזמן: 20.15 נגנים וזמרים מוכשרים בשירים מוכרים וקצת שירים מקוריים, מוסיקה יהודית ושירי א"י
מוזמנים להביא כלי נגינה ומשהו לאכול

יום ראשון, 14 בפברואר 2010

פרשת "תרומה" - דבר-תורה קצר וזמנים

בפרשה אנו קוראים על המגבית הראשונה בתולדות עם-ישראל אשר נערכה זמן קצר אחרי מעמד הר סיני ומטרתה – "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם"! המדרש אומר: "בשעה שאמר הקב"ה למשה 'עשה לי משכן' התחיל מתמיה ואומר: 'כבודו מלא עליונים ותחתונים והוא אומר לי עשה לי משכן?'" – זוהי מעין סתירה שהרי המושג "אלוקים" מנוגד לרעיון המשכן הארצי. אולם דווקא בנ"י הם שדרשו את הקמתו – "אמרו לפניו: 'ריבונו של עולם, מלכי גויים יש להם אוהל ושולחן ומנורה ומקטר קטורת ותכסיסי מלוכה...ואתה הוא מלכנו...לא יהיו לפניך תכסיסי מלוכה?' אמר להם: 'בני, אותם בשר ודם צריכים לזה, אני איני צריך! עשו מה שאתם חפצים אלא עשו אותו כאשר אני מצווה אתכם" – וכך בהוראה זו יצא המשכן מגבולות העשייה האנושית בלבד והפך אחרי בריאת העולם לעוד מעשה יצירה של אלוקים.

"המשכן שקול כנגד מעשה בראשית" - בתבנית המשכן משתקף מבנה היקום עצמו על החומרי והרוחני שביסודו. ישנו קשר מהותי בין בריאת העולם ע"י האלוקים למען האדם לבין יצירת האדם את המשכן למען שכן את שכינת האלוקים בעולם - האלוקים ברא עולם לאור תכלית מסוימת ושיכן בו אדם הבונה במעשה מקביל ולפי אותה תכנית משכן בתוך העולם כדי להשכין את שכינת האלוקים בתבל. בהתאם לכך, בניית המשכן ובעיקר הקמת המזבח הוא בבחינת חזרה על בריאת העולם - ביום הראשון כתוב: "בראשית...את השמים..." ובמשכן: "ועשית יריעות עיזים", בשני: "יהי רקיע...ויהי מבדיל..." ובמשכן כתוב: "והבדילה", בשלישי "מים" ובמשכן "כיור" , ברביעי "מאורות" ובמשכן "מנורה", בחמישי ברא עופות ובמשכן עשו קרבנות כבשים ועופות, בשישי נברא האדם ובמשכן - אדם שהוא כהן גדול שנמשח לעבוד ולשמש לפני ה', בשביעי "ויכולו" ובמשכן "ותכל". כמו-כן בבריאת העולם כתוב: "ויברך" ובמשכן כתוב "ויברך", בבריאת העולם כתוב: "ויכל" ובמשכן : "ויהי ביום כלות", בבריאת העולם "ויקדש" ובמשכן "ויקדש" - אותו סדר מופתי אלוקי המוזכר בפרק א' של ספר בראשית מופיע גם כאן ב"תרומה" וב"תצווה", והמסופר בפרק ב' של בראשית מתאים ל"ויקהל" ול"פקודי".

"בשלושה כתרים נכתרו ישראל: כתר תורה וכתר כהונה וכתר מלכות. כתר כהונה זכה בו אהרון...כתר מלכות זכה בו דוד...כתר תורה הרי מונח ועומד ומוכן לכל ישראל, שנאמר: 'תורה ציווה לנו משה מורשה קהילת יעקב' כל מי שירצה יבוא ויטול...כתר תורה גדול משניהם" - כלי המשכן מקבילים לשלושה כתרים אלו שנכתרו בהם ישראל, כפי שאומר המדרש: "אמר רשב"י: שלושה כתרים הם: כתר מלכות וכתר כהונה וכתר תורה. כתר מלכות זה שולחן, כתר כהונה זה מזבח וכתר תורה זה ארון ובכולם כתוב: 'זר זהב סביב'" והנכבד שבכלים הוא הארון, לפי שהוא מקום משכן התורה (וכתר תורה גדול מהשנים האחרים) וכל פרט מפרטיו רומז על סגולת התורה ותכונות לומדיה, ולפיכך רבו בו הפסוקים בפרשה וכן עשייתו הוקדמה לכל הכלים, כפי שאומר המדרש: "מה תורה קדמה לכל ('תורה קדמה לעולם') כך במעשה המשכן הקדים את הארון לכל הכלים", ועוד מדייק המדרש: "מפני מה בכל הכלים האלה כתוב: 'ועשית' ובארון כתוב: 'ועשו ארון'? אמר ר' יהודה בר' שלום: אמר להם הקב"ה: יבואו הכל ויעסקו בארון כדי שיזכו כולם בתורה"!

המשכן שימש לעם דגם של היזכרות לבל תישכח צורת החיים הערכיים שעליהם לנהל במדינתם, ולכן הם ביקשו להקימו – כי לא האמינו שיצליחו לשמר בליבם ובחייהם את האמונה בא-ל אחד אם לא יהיה להם גם מרכז מוחשי עלי-אדמות. הם חששו שלא יתמידו בקיום חוקיו ומצוותיו אם כל אמונתם תהיה תלויה ברעיון רוחני בלבד. אולם המשכן לא היה מוקד חייו של העם! משכנו האמיתי של היהודי מצוי בלבו, בביתו ובחברה שעליו להקים. "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם" – לא בתוכו אלא בתוכם – שהשכינה תשכון בלבו של כל אחד ואחד מבני-ישראל!
(דבר-התורה נערך מספרים)

שנזכה להשראת השכינה בלבבנו - ובעמנו!
שבת שלום!

זמני כניסת השבת ויציאתה:
כניסת השבת - ירושלים: 16:51 תל-אביב: 17:09 חיפה: 17:00 באר-שבע: 17:02
צאת השבת - ירושלים: 18:08 תל-אביב: 18:09 חיפה: 18:08 באר-שבע: 18:09

תזכורת: ביום ראשון הקרוב הבעל"ט יחול ז' באדר שהוא כידוע יום לידתו (בשנת ב'שס"ח) ופטירתו (בשנת ב'תפ"ח) של משה רבינו אשר מקום קבורתו לא נודע. יום זה נקבע לכן גם כיום זיכרון לחללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע...