יום שבת, 2 בינואר 2010

יום שישי, 1 בינואר 2010

פרשת "ויחי" - דבר-תורה קצר וזמנים

בפרשת "ויחי" אנו מלווים למנוחת עולם את יעקב כפי שכתוב: "ויאסף יעקב אל-עמיו" ועל זה אומרת הגמרא: "יעקב אבינו לא מת" - צדיקים באמת לא מתים, בניהם ממשיכים את גופם, ורוחם נישאת ע"י תלמידיהם!



פרשה זו, המסיימת את ספר בראשית, היא פרשה סתומה! ועל זה אומר המדרש שעם מותו של יעקב נסתמו עיניהם ונסתתם ליבם של ישראל מהשעבוד ההולך לקראתם. יעקב אבינו זוכה ל-17 שנים אחרונות מאושרות (בדומה ל-17 שנותיו הראשונות עם יוסף) בשהותו במחיצת בנו האהוב. על הנחת הזה מעיבה הדאגה מה יקרה עם בניו לאחר מותו ואיך לשמר בהם את רוח אבות האומה ולכן יעקב מברך את בניו לפני מותו ואומר "היאספו ואגידה לכם את אשר יקרה אתכם באחרית הימים" כלומר, אומר לבניו מהם האמצעים בהם ניתן להתקיים עד לאחרית הימים (כמאמר המדרש: "כיוון שבא אבינו להיפטר מן העולם קרא לבניו ובירכן וציוום על דרכי האלוקים") וממשיך ומפרט: ארץ, עם ותורה! ארץ - "ושכבתי עם אבותי ונשאתני ממצרים וקברתני בקבורתם" - בכך שמצווה את בניו לקבור אותו בארץ-ישראל הוא מצביע על הארץ כמולדת עם-ישראל. היכן שנמצאים קברי האבות שם מקומם של הבנים. עם - באומרו "היקבצו ושמעו בני יעקב" על בני-ישראל להיקבץ ולהתאחד על-מנת להתקיים ובזה כוחם. תורה - "ושמעו אל ישראל אביכם" - יניקה מתורת ישראל היא הנותנת כוח לעמוד מול כל המכשולים. בעזרת 3 יסודות אלה: ארץ-ישראל, עם-ישראל ותורת ישראל נזכה להגיע לאחרית הימים!




בסוף הפרשה, לאחר מות יעקב, אחי יוסף חוששים שיוסף ינקום בהם על אשר עוללו לו, ולכן הלכו אליו ואמרו לו: "אביך ציווה לפני מותו לאמור: כה תאמרו ליוסף אנא שא נא פשע אחיך וחטאתם כי רעה גמלוך ועתה שא נא לפשע עבדי אלוהי אביך" - אמר רבי שמעון בר יוחאי: גדול הוא השלום! שדיברה התורה דברי בדאות (דברים שלא היו במציאות) בשביל השלום. שאין אנו מוצאים שיעקב ציווה משהו מכל הדברים האלה שהאחים אמרו ליוסף. ואמר רבי שמעון בן גמליאל: ראה כמה דיו משתפך, וכמה קולמוסין משתברים, וכמה עורות אבודים, וכמה תינוקות מתרצעים ללמוד בתורה דבר שלא היה. ראה, כמה גדול כוח השלום!





התורה כולה חסד ("ותורת חסד על לשונה") וספר בראשית הוא חומש החסד, שאין לך פרשה בספר בראשית שאין בה מעניין החסד, ונחתמת הפרשה ואיתה הספר כולו בחסד של אמת - בקשתו האחרונה של יוסף לפני מותו שעצמותיו יועלו לארץ-ישראל!


(דבר-התורה נערך מספרים)



שנזכה בעז"ה לחזק את החיבור המשולש של עם-ישראל ארץ-ישראל ותורת-ישראל בדרך לגאולה השלימה - "והחוט המשולש לא במהרה יינתק"!


שבת שלום!



זמני כניסת השבת ויציאתה:
כניסת השבת - ירושלים: 16:09 תל-אביב: 16:26 חיפה: 16:17 באר-שבע: 16:20
צאת השבת - ירושלים: 17:29 תל-אביב: 17:28 חיפה: 17:27 באר-שבע: 17:30

יום חמישי, 31 בדצמבר 2009

מפגש כלים שלובים בחיפה - מנהיגות זוגיות ומה שבינהן


חגיגת זמר עברי עם אסף אשתר - הערב, יום ה', 31.12, בשעה 22:00 בתיאטרון גבעתיים

"כל המילים השמחות..." חגיגת זמר עברי עם אסף אשתר
ערב סוחף ומבדר של שירה בצוותא.
אסף אשתר מגייס את כישוריו כשחקן ובדרן ומשלב אותם עם ידיעותיו הרבות בזמר העברי ועם אהבתו העזה לתרבות הישראלית ולשפה העברית.
התוצאה - אירוע שירה וזמר מפתיע, ייחודי ומיוחד הכולל חידונים מוסיקליים משעשעים, סיפורים מאחורי השירים, מחווה וכבוד ליוצרים ולמבצעים...
והעיקר – שירים, שירים ועוד שירים!

31/12/09 - תאטרון גבעתיים קטן, גבעתיים

מחיר: 80 ש"ח.
לפרטים ולהזמנות: 03-7325340

מסלולי השבוע בשומרון - שינויים

שבוע טוב חברים!

ביום שישי הקרוב טו טבת (1/1) לא יתקיים מועד ב' לרכס הטמון. עם זאת עדיין ייצאו בע"ה שני טיולים:


1
. אהרן טבגר ייצא למסלול נהדר במערב הר אפרים - אזור מודיעין.

מתוך הזמנתו של אהרן:"ביום שישי הקרוב, טו טבת (2.1 למניינם) נצא לסיור בישובים עתיקים ליד קרית- ספר. ניפגש בע"ה בשעה 8:15 (נא לדייק!!!) בצומת הכניסה למודיעין עילית (קרית-ספר). משם ניסע לבית-הכנסת העתיק "עץ-יהושע" (חורבת בד-עיסא), נבקר בשמורת אלוני בלעין, נתצפת על מערב הרי גופנא מול כפר האורנים, נבקר בחורבות כפר רות הקדומה, ונסיים בחורבת פראוש בצמוד למחסום מכבים בסביבות השעה 13:00. אורך המסלול: כ-8 ק"מ (!!). כדי לחזור לרכבים, אשמח כי כל מי שבא עם רכב יהיה איתי בקשר ביום חמישי כדי שנוכל להשאיר חלק מהרכבים בשעה 8:00 בצמוד למחסום מכבים".


לפרטים: אהרן -0506432180.

מייל- tavgeraa@gmail.com


2. למסלול מעיינות ממערב למכורה. מי שיוביל וידריך את הטיול הזה הוא מאיר רוטר. המסלול הינו מעגלי. יציאה בשעה 8:30 מהש.ג של מכורה. ביקור במעיין העליון, המעיין התחתון, חורבת תאנה התחתונה וחזרה למכורה בשעה 12:30. מצ"ב מפת מסלול. אורך המסלול - כ-6.5 ק"מ. הטיול מיועד למיטבי לכת בלבד (קל)! מי שצריך טרמפ מאיפשהו וכן מי שמגיע עם רכב ומקום שיעדכן את מאיר (אני במילואים) בהודעת ס.מ.ס ביום חמישי בערב ;

המספר של מאיר - 0576966555.


רצוי שכל מטייל יקח איתו: תנ"כ, אוכל לחצי יום, משקפת, כובע טמבל, צפחת למים ופנס. מארגני הטיול מסירים כל אחריות ביטחונית ובטיחותית. בברכת ראות טובה, חורף טוב וגשום.


עם התנ"ך חוזר לארץ התנ"ך.


לזכר סרן שלמה קרויזר.


0508359958 דביר.


יום רביעי, 30 בדצמבר 2009

ההצגה "בעצב תצאי עם בנים" בפ"ת


מס' המקומות מוגבל!
הזמנת כרטיסים בטל' : 050-2568934
לפרטים : tshacharit@gmail.com
050-8505550

סדנא בזוגיות לנשים ונערות בביכנ"ס מרום נוה בר"ג, עם הרבנית נעמי שפירא בימי רביעי

שולח: בית הכנסת מרום נוהנושא: סדנא בזוגיותנשים יקרות,הנכן מוזמנות לסדנא בנושא צניעות וזוגיות מפי הרבנית נעמי שפירא (אשת הרב יהושע שפירא- ראש ישיבת ההסדר רמת גן)הסדנא מיועדת גם לנשים ונערות רווקותבואו בשמחה, צוות מרום נווה.

יום שלישי, 29 בדצמבר 2009

שיעור במסגרת הסדרה "יהדות ודמוקרטיה" הערב בבר אילן

היום, יום רביעי, יתקיים שיעור מס' 4

עם ד"ר משה הלינגר במסגרת הסדרה

"יהדות ודמוקרטיה"

י"ג בטבת, 30.12.09, שעה 21:00 בחדר הסגל של הפקולטה למשפטים בבר-אילן

בואו בשלום!


כזכור, השיעור הקודם היה סוער בשל עיסוק בנושא הסרבנות במגזר הציוני דתי. השיעור הקרוב עתיד להיות סוער ביותר לאור פרשת הרב מלמד והשר ברק, ועיסוקו המתמיד של ד"ר הלינגר באקטואליה הרלוונטית לנושא השיעור ...תביאו מטריות

מוזמנים להזמין חברים, רק - לאישורי הגעה נודה, כי בשיעור האחרון היו למעלה מ-40 איש
סדרת השיעורים 'יהדות ודמוקרטיה' נלמדת לע"נ מאיר טייטלבאום ז"ל ולע"נ יצחק בן יוסף יהודה ז"ל


על המרצה

משה הלינגר, 48, ד"ר למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן. חובש כיפה שחורה ועושה מילואים בתותחנים. גדל בתל-אביב ולמד בישיבת "חברון" הליטאית. אחרי רצח רבין יצא ד"ר הלינגר, למסע מפגשים אינטנסיבי עם אנשי חינוך חילוניים ודתיים, ודן עמם בנושאי דמוקרטיה ויהדות. הוא טוען כי רק החיבור בין יהדות ודמוקרטיה, יעצור את התהליך המהיר שבו נוצרות בארץ שתי קבוצות ההולכות ומתכנסות בגטאות. אני מרגיש שייכות לעולם החרדי שבו גדלתי; לעולם החילוני שגדלתי בסביבתו - רוב חבריי הילדים היו חילוניים; ולעולם הציוני-דתי שבו אני נמצא היום. אני מאוד אוהב גמרא, ומאוד אוהב לראות סרטי קולנוע ולשמוע מוסיקת רוק, והשילוב הזה מאפשר לי להתחבר


על השיעור

השיעור שיעביר ד"ר הלינגר ב'נקודת מפגש' יעסוק בלימוד וניתוח נושאים שונים העוסקים בהיבטים דמוקרטיים ליברליים בעולם המחשבה היהודית, כגון: סמכות האל לעומת סמכות הקהילה, חירויות הפרט לעומת מחויבות ציבורית, ציות לדעת תורה וכיו"ב. השיעור יצביע על כיוונים שונים העולים מהמקורות היהודיים הקלאסיים והעכשוויים, באשר לזיקה שבין יהדות לבין הדמוקרטיה הליברלית.

פרוייקט - עוזרים לניצולים

שלום
מדובר בחלוקת מזון אחת לחודש לניצולי שואה נזקקים החיים מתחת לקו העוני.
אחת לחודש תאספו ממקום החלוקה הקבוע שלנו בירושלים את ארגז המזון וצ'ק לתרופות לניצול שואה שיהיה הניצול הקבוע של המתנדב, אליו ילך המתנדב פעם בחודש וימסור לו את המזון. מדובר בפעם בחודש ולכן סטודנטים רבים ואנשים עם קריירה ומשפחה מתנדבים בפרויקט. הפרויקט נמצא בשלבי ההקמה בירושלים וניצולי שואה רבים החיים מתחת לקו העוני הולכים להצטרף לפרויקט ולכן אנו נערכים מבעוד מועד לקליטת מתנדבים.
אלה הם ימיהם האחרונים של ניצולי השואה ולכן הדבר הוא כה חשוב. רובם עריריים- חסרי משפחות ולעיתים חסרי בני זוג, הדפיקה על דלתם ע"י המתנדב פעם בחודש תיהיה הדפיקה היחידה שיקבלו.
שלחו מייל ונחזור אליכם לגבי פרטים נוספים.
לפנות לאבירז, רכז "סיוע לחיים"- ארגון לתת, ירושלים
תודה רבה על הרצון להתנדב ולסייע לאותם חלשים שאותם המדינה שכחה מאחור.

שישבת (ויחי) ברמלוד - נותרו מקומות אחרונים!

מה בתוכנית?
נפתח את יום שישי בסיור בעיר המפתיעה והמעניינת רמלה שבמהלכו נראה מטמון ובו 376 דינרי זהב , קתדרלה צלבנית, ארכיטקטורה איסלאמית קדומה, אביר על סוס לבן שהורג את הדרקון ומציל את הנסיכה, חמאם טורקי, נתייחד עם זכרו של הארי פוטר ז"ל, נעזור לירון זהבי ללכוד את אלימלך זורקין, נהלך בשוק ונבקר בבית כנסת קראי.
לא בדיוק בזה הסדר וככל שיתיר לנו הזמן...
השבת שתתקיים אי"ה במכינה הקדם-צבאית "מעוז" בלוד ותכלול אוכל טוב, בעלי תפילה מרגשים, דברי תורה חוצבי לבבות, סיור מודרך בעיר, פעילויות ושיחות עם פעילים ורבנים של הגרעין התורני.
את ארוחת ליל שבת נאכל ביחד ולארוחה של שבת ביום נתארח אצל משפחות בגרעין התורני (קבוצות של 3-4 חברה למשפחה).
הערה: בעקבות פניות של אנשים החלטנו לאפשר למעוניינים לאכול את ארוחת שבת ביום במכינה ולא עם המשפחות תמורת תוספת של 50 שקלים. כמובן שחובה לציין זאת בעת ההרשמה, אחרת ההנחה היא שאתם אוכלים עם המשפחות.
על המכינה:
לגבי התנאים במקום:
צריך להביא מצעים, שמיכות, מגבות וכו'. לוד כידוע ממוקמת בשפלה והיא פחות קרה מירושלים. אבל מי שרוצה יכול להביא מפזר חום/ רדיאטור. מקלחות במכינה יש דוד אחד ומעט מקלחות (4). לכן המקלחת באכסנייה תיועד לבנות שישתתפו בסיור בלבד. אם ישאר זמן ומים חמים גם בנים יוכלו להתקלח. מומלץ לכולם להגיע לאחר מקלחת בבית . גם למגיעים לסיור בשישי בבוקר- יום שישי קצר והסיור לא כרוך במאמץ ולכן מומלץ לקום חצי שעה קודם ולהתקלח בבית. כמו כן בנים שירצו יוכלו ללכת/ לנסוע למקווה של שכונת חב"ד שממוקם 5 דקות נסיעה מהמכינה ולהתקלח שם.
ההרשמה אצל דובי , 054-3002969 , הזדרזו להרשם!
נא לציין אם רוצים להשתתף בסיור של יום ששי.
השבת מוגבלת ל 50 אנשים. כל הקודם זוכה!
בבקשה הקדימו להרשם שלא נאלץ לבטל את השבת (כמו שהיה בשמחת תורה)
עלות:
סיור ביום ששי: 20 ש"ח - עלות כניסה לאתרים
שבת: 180 ש"ח
מה להביא: כאמור לעיל, שמיכות, מצעים, מגבות
חשוב מאוד: להגיע עם שי (יינות מבושמים/ תפנוקי מעדנים) עבור המשפחה שאצלם אוכלים בשבת ביום.
התושבים סרבו בתוקף לקבל תשלום על הארוחה ולכן אנחנו מאוד מבקשים לא להגיע לארוחה בידים ריקות!
דרושים מתנדבים ל:
העברת פעילות מעניינת ומגבשת בערב - כשעה. דברי תורה בארוחות ליל שבת וסעודה שלישית. בעלי תפילה. קוראים בתורה.
לאן להגיע ומתי:
סיור ברמלה, בדיוק ב-8:00 בבוקר. בכניסה למוזיאון רמלה, רחוב הרצל 112.
שבת, 15:00 במכינה הקדם-צבאית "מעוז", רחוב אקסודוס, שכונת רמת אשכול.

ביום רביעי - ההצגה "טאטע" בבר-אילן


ביום רביעי מפגש חברתי בגבעת שמואל

לחצו על הכותרת לפרטים

מתנדבים לחלוקת מזון בימי רביעי בירושלים

אנחנו מחפשים מתנדבים בעלי רכבים לחלוקת מזון בימי רביעי בערב בירושלים.
לא חובה להתנדב כל שבוע, אלא בהתאם ליכולת.
תזכו למצוות!

ליצירת קשר:

050-6503930

עבודה חד פעמית ביום נטיעות טו בשבט של בנ"ע

שבוע טוב!
אני מחפש חבר'ה שיפעילו תחנות במסגרת פעילות שאנחנו מפיקים יחד עם צוות מחוז שרון-שומרון של בני עקיבא ביום הנטיעות המחוזי שיתקיים אי"ה ביום שלישי יח שבט, 2 לפברואר. אם יש מצב לחבר'ה שיש להם את זה בתחום המשחק - מה טוב. (כדי שאף אחד לא יחשוש - אין צורך להיות שחקן בוגר הבימה, מספיק להיות מתלהב, כריזמטי ולא ביישן גדול...)הפעילות תהיה במשך היום כולו , סביר להניח שבין תשע-עשר מתחילים עד אחה"צ, כשהשחקנים בחבורה יצטרכו להשתתף גם במופע הסיום בערב. (לא מאוחר מידי... מדובר בילדים)ההנאה מובטחת והשכר טוב. אם את/ה רואה עצמך מתאים לעניין או שיש לך חבר/ה ברוח ישראל סבא שיהיו מעוניינים - אשמח לדעת בהקדם ממש.
תודה רבה,
זאביק בר לב - רמות שפירא
0525665882

ערב שירי משוררים במרכז מורשת בגין

בהנחיית נחצ'ה הימן - והפעם, משירי נעמי שמר

שיעור דף יומי מקוון!

למוד תורה הרבה וייתנו לך שכר הרבה!
לחץ על הכותרת ע"מ להגיע לאתר

עוד שיעורים ברעננה




השבוע ביקר











יום שני, 28 בדצמבר 2009

לוח אירועים - מקום ערכים ויוזמות


קורס מודעות לגברים - בטבעון


שלום לכולכם
לפני כשנה וחצי פתחתי את קורס המנחים והמטפלים, מתוך מחשבה ותקווה כי בבוא היום התלמידים של מרכז מרכבה ימשיכו בעבודה שאותה אני עושה במהלך שנות עבודתי כמטפלת ומנחת קבוצות.
יונתן סיידון, תלמיד יקר וותיק, פותח בימים אלו סדנא ראשונה בהנחייתו, והדבר מהווה סנונית ראשונה לפריחה שאני כבר רואה ועוד חוזה לתלמידים של קורס המנחים.
הסדנא של יונתן אמורה להיפתח באיזור טבעון, דבר שיכול להקל על אנשים שנרתעו מהמרחק לרמת הגולן.
אני ממליצה בחום גם על יונתן וגם על הסדנא ומקווה בכל ליבי שיצליח.
מצ"ב מודעת פרסום על הסדנא המדובר המיועדת לגברים.
אוהבת עליזה
--
מרכבה-מרכז למודעות והתפתחות אישית
050-3515097

יום חמישי ברחובות! י ח ד מזמינים אתכם להרצאה של חה"כ ציפי חוטובלי בנושא מנהיגות חדשה - "ישן מפני חדש תוציאו?"


שיעורי הרב אריק נוה ברעננה


איש מכירות לעמותת "במעגלי צדק"


התבוננות מעמיקה במצוות ובמהותן - שיעור לנשים

מדי שבוע, בימי רביעי, בשעה 21:00, מתקיים שיעור לנשים בבית משפחת וינגורט, אבן שפרוט 20, רחביה ירושלים. השיעור עוסק בהתבוננות מעמיקה במצוות ובמהותן.
בכל שבוע נתמקד אי"ה במצווה אחת.
הכניסה חופשית.
לפרטים נוספים:
אורה רבקה וינגורט 025630769
חודש ר-טוב!

סדנא ייחודית לנשים (לפרטים לחצי כאן)

בוביזמר בקיבוץ ניר אליהו




הבוביזמר מארח את אריק סיני!!
זה קורה בעדן על המים שבקיבוץ ניר אליהו.

מוצ"ש 2/1/2010, ניפגשים בשמונה שרים בתשע.

אריק מצטרף קצת אח"כ, ובסוף – אפטר שקט.

המחיר – כרגיל, 60 ₪ כולל כוס יין, שתייה קלה חפשית, פינת קפה חפשית, והופעת אורח של אריק סיני שישיר כשעה של שיריו (חזרת פתאום,העיירה שלי,דרך הכורכר...) (הוא לא יעשן במקום, כי אסור)

מה אכפת לכם להגיע בזמן?

והתזכורות הרגילות:

בפורום שלנו יש מכרזי טרמפים (בקשות והצעות).

בעמוד "מתי בובי" יש הסברים איך להגיע למקום.

*בשיתוף כובע הפקות*

שלושה ימים קסומים במדבר


רוצה לגדל כלב?

הכלב – עליכם, האילוף - עלינו
מבצע לכבוד 2010:
מאמצים כלב בעמותת "תנו לחיות לחיות" ומקבלים ליווי צמוד של מאלף הכלבים אבנר רז. עמותת "תנו לחיות לחיות" יוצאת במבצע חדש לקראת השנה החדשה וקוראת לציבור לאמץ את אחד ממאות הכלבים הזקוקים למשפחה ולבית חם. על מנת להקל על הליך האימוץ, מציעה "תנו לחיות לחיות" לממן ליווי צמוד של מרכז ההתנהגות בניהולו של המאלף אבנר רז ("הלוחש לכלבים") למשך החודש הראשון. המאמצים הטריים יקבלו הדרכה, ייעוץ טלפוני והכשרה אישית בכדי להקל את ההתאקלמות של הכלב ושל בעליו החדשים. בהמשך תממן העמותה הנחה של 500 ₪ בקורס אילוף מתקדם. בנוסף, הכלבים מגיעים לביתם החדש מסורסים /מעוקרים, מחוסנים, עם שבב אלקטרוני וגם עם שק מזון, קולר, כלי אוכל וצעצועים (מתנת וט מגן ופט פוינט). מדובר בחסכון של כ-1,500 ₪. המבצע מתקיים במהלך דצמבר וינואר בכלביית "תנו לחיות לחיות" ברמלה, במרכז "הלוחש לכלבים" בכפר רות (ליד מודיעין) ובסניף "תנו לחיות לחיות" בכפר תקווה (קריית טבעון).
אתי אלטמן, דוברת תנו לחיות לחיות:
"כל בעל כלב יודע שהכלב הוא המתנה הכי גדולה שהוא קיבל בחיים, ומי שהתכרבל פעם אחת עם כלב בחורף, לא יכול להפסיק. הכלבים האלה מחכים בכיליון עיניים לבית חדש וחם, ואנחנו דואגים שהם יגיעו למשפחות מוכנים, מאולפים, מחוסנים, מסורסים, מעוקרים, העיקר שיהיה להם בית משלהם"
03-6241776
http://www.letlive.org.il/
פייסבוק: letlive Israel
*אנא עזרו לנו להפיץ את ההודעה*

יום ראשון, 27 בדצמבר 2009

ערב מפגש חברתי לפנוייים ופנויות, גילאים 35-57

ערב מפגש חברתי לפנוייים ופנויות

גילאים 35-57

מוצאי שבת 02/01/2010

במלון פארק על חוף ים נתניה

שירה בציבור, קריוקי ומשחקי חברה.

כיבוד+שתיה חמה וקרה.

לפרטים: טסה יוסף 050-5217409

"מאני לאנחנו" שבת פנויים-פנויות פרשת "ויחי" בבית-אל


מאני לאנחנו! שבת פו"פ לגילאי 23-38 החלה ההרשמה!
שבת פרשת ויחי טו-טז טבת בבית אל עם הרב אבינר בהנחיית הרב בני וורצמן
המחיר 350 ₪
לפרטים ליאת 052-6070199 02-6791122