יום שישי, 26 במרץ 2010

מסיבת חמץ בנבי סמואל

שלום חברים יקרים,
נכון שתמיד תהיתם מה לעשות עם החמץ שנותר אחרי שבת הגדול?נכון שתמיד אתם מתלבטים מה לעשות במוצ"ש?
אז...פתרנו לכם את שתי הבעיות:
מסיבת חמץ!
במוצש"ק הגדול, בנבי סמואל, בשעה 21:30 (- אל תשכחו, זה כבר שעון קיץ...),
מה בתכנית?
לימוד משותף (על חמץ ושאר ירקות), ואחר כך אוכל וניגונים.מוזמנים להביא כלי נגינה, חיוכים ואת כל החמץ שעוד נשאר (בין בגשמי בין ברוחני) במידה ומזג האוויר לא יאפשר (גשום או מאוד קר) תתבטל המסיבה
אתם מוזמנים ליצור קשר
0506495621 0527589159
בואו בשמחה

יום חמישי, 25 במרץ 2010

שותפה לדירה בנחלאות

מתפנה חדר בדירה בנחלאות נהר פרת 15יחד עם עוד 2 שותפות חמודות, 3 חדרים גדולים, מטבח ומרפסת
מחיר זיל הזול
תאריך כניסה אי שם באפריל
לשאלות אפשר להתקשר 054-8358811 אתי

טיולי שישי

ביום שישי הקרוב ד ניסן (19/3) נקיים שני טיולים: 1. מבית אריה לנווה צוף. טיול זה הינו מהסוג השלישי - במסגרת קורס 'חוג מיטיבי לכת בשומרון' (בשיתוף ביס"ש אלון מורה וביס"ש כפר עציון) - בתשלום ובתיאום מול כפר עציון. עלות סיור בודד - 85 ש"ח ; טלפון להרשמה - 02-9935133 ;
אל מעיינות שופעים וקברים מפוארים – בין בית אריה לנווה צוףנצא מבית אריה דרומה אל עבר בית הקברות המפואר המכונה 'מקטע עבוד'. נבקר בגדול מעיינות מערב השומרון – המעיין הכחול (עין א-זרקא). נלך לאורך בוסתנים ומעיינות בנחל מדהים המכונה נחל השופט (ואדי אל חכם). נבקר בחורבת תבנה אשר מקובל לזהותה עם תמנת סרח עירו של יהושע בן נון, ועם תמנה – בירת מחוז יהודי בתקופת בית שני (ועד למרד בר כוכבא). נקנח בטבילה מרעננת בעין שפע (עין ריא) ונסיים בנווה צוף (חלמיש).אורך המסלול: כ-13 ק"מ. מצ"ב מפת מסלול.7:30 מפגש בצומת קסם בתחנה לכיוון דרום (על כביש 444 ; בין הגשר של כביש 5 לבין הרמזור של היציאה מכביש 6 דרום)8:00 מפגש בש.ג המערבי של נווה צוף (חלמיש) לטובת השארת רכבים8:20 מפגש בש.ג של בית אריה13:30 סיום משוער בנווה צוף. בסוף המסלול תהיה הקפצת נהגים חזרה לבית אריה (רבע שעה) טיול זה הינו באישור ובאבטחת הצבא
2. מצפון לנווה צוף. טיול זה הינו מהסוג הראשון - ללא תשלום, כולם מוזמנים . את הטיול יוביל אלימלך רון-טל. בשעה 8:00 (בדיוק) מפגש ב ב-ש.ג של נווה צוף ויציאה למסלול. ביקור בחורבת פצה הכולל זחילה במערכת מסתור מימי רבי עקיבא (יש להצטייד בפנסים), לאחר מכן ביקור בכפר תות, עצירה להתרעננות במי עין והירי, הליכה דרך עין אבו פיד לחורבת רס אלם, עצירה להתרעננות בעין שפע המדהים ולסיום ביקור במעיינות המשופצים של נוה צוף. שעת סיום משוערת: 13:00. המסלול הינו מעגלי. אורך המסלול: 9 ק"מ. הטיול מיועד למיטיבי לכת בלבד!
מי שמגיע עם רכב מתבקש להודיע לאלימלך (052-3388943) עד יום חמישי בערב על מנת לעזור לחברים שבאים בלי רכב. מארגני טיול זה מסירים כל אחריות ביטחונית ובטיחותית עדכון נוסף: מחר נסגרת ההרשמה לפסח בגלגל! (עד כה נרשמו כ-40 משתתפים).
בברכת ראות טובה, חורף טוב וגשום.עם התנ"ך חוזר לארץ התנ"ך.לזכר סרן שלמה קרויזר.0508359958 דביר.

טיול פסח בטבריה וקברי צדיקים בצפון

טיול פסח בטבריה וקברי צדיקים בצפון
ביום חמישי 1/4/10מתוכנן טיול לצפון באוטובוס שיצא מתל אביב שאני מארגן ביחד עם שיר הטיול מיועד לגילאי 25 עד 45
מסלול משוער של הטיול
8:30 יציאה מתל אביב - תחנת הרכבת באלרוזורוב. נסיעה לירושלים איסוף משני וביקור בקבר שמעון הצדיק. נסיעה לטבריה דרך כביש 90 - ביקור במוזיאון , שייט בכנרת. ביקור בקבר ר מאיר בעל הנס וקברי צדיקים בטבריה. נסיעה לעמוקה. במידה וישאר זמן נסיעה לצפת ביקור בקברי צדיקים וסיור בעיר. כמו כן אנו בודקים אופציה למסעדה בתוספת תשלום מחיר משוער 120- 160 ש"ח
נא להרשם מראש פרטים מלאים יגיעו בהמשך.
מניסיון - טיול זה המקום הטוב ביותר להכיר - לא לפספס טיול כזה זו
הזדמנות של פעם בשנה.
להרשמה מוקדמת נא למלא את הפרטים
תודה מראש - יורם רז ושיר הרשמה בקישור הבא בלבד

יום רביעי, 24 במרץ 2010

יום שלישי, 23 במרץ 2010

אירועי פסח במרכז מורשת בגין

מוזיאון חי בעקבות פעולות האצ"ל: חול המועד פסח, ימים ד',ה'- ט"ז , "ז ניסן (31.3, 1.4).סיור מרתק הכולל את תחנת הרכבת הישנה, ימין משה ומלון המלך דוד. הסיורים ילוו בשחקנים שיגלמו אנשי אצ"ל וחיילים בריטיים ויכללו מפגשים עם הלוחמים שלקחו חלק בפעולות ובארועים המסעירים. מחיר סיור לאדם: 30 ₪, הנחה תינתן למשפחות. חובה להירשם מראש.
הקרנת הסרט "זעקת האדמה" (1949):הקרנת הסרט האיטלקי הקלאסי של הבמאי דואליו קולטי (כתוביות בעברית). סרט עלילתי מסעיר שנוצר בהשראת סיפור חייו של לוחם האצ"ל דב גרונר ומאבק המחתרות לעצמאות. יום ד', ט"ז ניסן 31.3.10בשעות 17:00, 19:00, 21:00מחיר כרטיס: 20 ש"ח. רצוי להזמין כרטיסים מראש.
מוזיאון בגין- מסע מרתק אל חייו של מנהיג:הצטרפו למסע אורקולי מרגש ובלתי שגרתי אל חייו של אחד המנהיגים הבולטים בהיסטוריה של המדינה. חוויה מיוחדת לכל ישראלי!החוויה פונה אל כל החושים של המבקר באמצעות סרטים דוקומנטרים נדירים, מסכי מגע אינטראקטיביים, פס קול מלווה, תאורה דרמטית ומכלול שחזורים ופריטים מקוריים. בחול המועד פסח הארכנו את שעות הפתיחה 9:00-19:00הסיור במוזיאון בתאום מראש בלבד.
לפרטים והרשמה לכל הפעילויות: 02-5652020, 02-5652011

אירוח ילדות בפסח

שלום וברכה. אני פונה בשם פנימיית כפר ילדים דוד בירושלים המטפלים בילדים בסיכון גבוה בחיפוש אחר משפחות המוכנות לפתוח את ביתן וליבן לאירוח ילדות בחג הפסח.עקב שינוי בלתי צפוי אנו מחפשים בדחיפות משפחות מארחות לשתי ילדות (עדיף לכל ילדה בנפרד)לחג.הילדות שלנו מתוקות ומקסימות אך שלא באשמתן הן נפגעו בתוך המסגרת המשפחתית שלהן ולכן הן זקוקות לאירוח חם ,מכיל ואוהב.חופשת הפסח היא מערב שבת הגדול ועד אסרו חג פסח, אם הן תתארחנה בירושלים - יש לנו סידור עבורן לשני ימי חול המועד רביעי-חמישי+הלילה שביניהם.הילדות מגיעות מרקע חרדי ולכן אנו מחפשים משפחות ברמה דתית גבוהה (על מנת לא לבלבל אותן).אחת הילדות בת 10, השנייה בת 14 אך ילדותית לגילה.לילדה הבוגרת יותר עדיף להיות אצל משפחה עם ילדות-נערות בגילה.נשמח לכל פניה רלוונטית.
תודה רבה וחג כשר ושמח
ליצירת קשר:

מחפשת שותפה/דירה בנחלאות

דתיה בת 30+ מחפשת דירה או שותפה/ות לחיפוש דירה באזור נחלאות-רחביה-מרכז העיר בדחיפות.
תהילה 050-7479006

שבת בואדי רם

יום שני, 22 במרץ 2010

ההצגה "ניסים ונישואין" - בירושלים

ההצגה עטורת השבחים, שכולם חיכו לה מגיעה שוב לירושלים!
"ניסים ונישואין" מחרוזת של מונולוגים, קטעי דרמה ומוסיקה המפגישים את הקהל ברגישות ובהומור עם הרווק הדתי בדרך לחופה.
במוצ"ש חוה"מ פסח, י"ט ניסן, 3/4 בהיכל שלמה, בירושלים
בשעה 21:30 מחיר כרטיס- 70 ש"ח
מחיר מיוחד לפנסיונרים/חיילים/סטודנטים/ בנות שירות- 60 ש"ח

יום ראשון, 21 במרץ 2010

ערב שירה בציבור - ההכנסות תרומה ל"שמחה לילד"

ליל הסדר פנויים פנויות

ליל הסדר לפנויים פנויות דתיים לאומיים ביחד עם אמריקאים לעידוד עלייה.מלון דן , תל - אביב.
פרטים באתר http://www.drachimyp.com/

"ביחד" - מרכז לשידוכים

סרוגים בגבעה - מוצ"ש בגבעת-שמואל

פרשת "צו" ושבת הגדול - דבר תורה קצר וזמנים

פרשת צו עוסקת בשני נושאים: הראשון - המשך פרשת הקורבנות שבפרשת ויקרא בהבדל שישראל המביאים את קורבנותיהם לא חל עליהם "צו" ואילו הכוהנים המקריבים שבהם עוסקת פרשתנו, לגביהם קיים הצו. אין הכוהן יכול לסרב להקריב קורבן, הוא מצווה. בכל מקום שהתורה פותחת בלשון "צו", הכוונה היא למצוות שאין אדם מבינם בשכלו, ועליו לקיימן, כי גזירת מקום הם. במקרים אלה נדמה לאדם שהמצוות האלו גורמות לו לחסרון כיס והוא לא מבין למה הוא צריך לעמוד בזה. על זה אומר רש"י: "אין צו אלא לשון זירוז ולדורות". ואמר רבי שמעון:"ביותר צריך הכתוב לזרז במקום שיש בו חסרון כיס". הנושא השני הוא חניכת אהרון ובניו לכוהני המשכן. קטע זה הוא כהמשך לסוף ספר שמות ששם העמיד משה את המשכן וכעת הוא מכשיר ומקדש את אהרון ובניו לכהן במשכן.

בפרשה, כמו בקודמתה, מפורטים פירוט מלא סוגי הקורבנות ואופני הקרבתם. הפרשה הקודמת חתמה בתיאור הקרבת קורבן "אשם גזלות" הבא על חטא הגזל ומיד אצלנו פותחת הפרשה בקורבן "עולה" ועל סמיכות זו דרשו חכמים: "אם ביקשת להקריב קורבן לא תגזול לאדם כלום...מאמתי אתה מעלה עולה ואני מקבלה? כשתנקה כפיך מן הגזל!", וכמאמר דוד המלך בתהילים: "מי יעלה בהר ה' ומי יקום במקום קודשו? נקי כפים ובר לבב..." נקיון כפיים הוא תנאי בל יעבור לאפשרות הקרבת קורבן במשכן ובמקדש. למדים זאת גם מהפסוק: "אדם כי יקריב מכם קרבן לה'" (בפרשה הקודמת) למה נכתב "אדם" ולא "איש" כמקובל? "מה אדם הראשון לא הקריב מן הגזל, שהכל היה שלו, אף אתם לא תקריבו מן הגזל"!

השבת שלפני פסח (השבת הקרובה) נקראת "שבת הגדול" וישנן סיבות רבות לכך (לפחות 13 סיבות). הסיבה הידועה היא על שם הניסים הגדולים שנעשו להם לישראל באותה שבת: בני-ישראל יצאו ממצרים ביום חמישי (ערב ט"ו בניסן), ואלוהים ציווה לקחת שה (כבש) כבר ביום שבת י' בניסן ולשומרו בבתיהם עד ערב צאתם ממצרים, ואז לשחוט אותו ולהזות את דמו על פתחי הבתים (על-מנת שהמלאך שבא להרוג את הבכורות המצרים יבדיל בין בתי היהודים לבתי המצרים) ולאכול אותו (ולזכר זה היו מקריבים את קורבן הפסח בכל שנה), ובאותה שבת לקחו כל אחד מישראל שה לפסחו וקשרו בכרעי המיטה, והמצרים שראו את הדבר ושאלו לפשרו השיבו להם בני-ישראל שהם לוקחים את השה לשחטו לקרבן פסח כמצות ה'. והיו המצרים שיניהם קהות על ששוחטים את אלוהיהם ולא יכלו להגיד להם דבר. וניסים נוספים נעשו בו וכאמור, על שם שנעשו בה ניסים גדולים לישראל נקראת שבת זו שבת הגדול.
סיבה נוספת ידועה פחות - בעשרת הדיברות הראשונות נכתב: "זכור את יום השבת לקדשו...כי ששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ" ובני-ישראל קיימו את השבת מסיבה זו, אך לאחר שיצאו ממצרים נוספה הסיבה הכתובה בדיברות האחרונות: "וזכרת כי עבד היית בארץ מצרים" וברבות להם טעמי השבת עצם יום השבת נעשה גדול יותר!
וסיבה שלישית - שגומרים את ההפטרה בפסוק : "הנה אנוכי שולח לכם את אליה הנביא לפני בוא יום ה' הגדול והנורא".
(דבר התורה נערך מספרים)

שבת שלום!

זמני כניסת השבת ויציאתה:
כניסת השבת - ירושלים: 18:16 תל-אביב: 18:35 חיפה: 18:26 באר-שבע: 18:27
צאת השבת - ירושלים: 19:33 תל-אביב: 19:34 חיפה: 19:34 באר-שבע: 19:33

תוכנית השבוע ב"יקר" תל-אביב