יום ראשון, 9 באוגוסט 2009

פרשת "ראה" - דבר-תורה קצר וזמנים

פרשת "ראה" היא הראשונה בספר דברים שרוב תוכנה מצוות ומשפטים ואשר חשיבותם רבה כל-כך במיוחד לפני כניסת בני-ישראל לארץ ולכן פותחת הפרשה בהבטחת ברכה לשומעים למצוות הבורא ומאיימת בקללה על שאינם סרים למצוותיו, וגם קובעת את העיקרון הגדול של הבחירה החופשית!

בהמשך הפרשה מובא היתר אכילת בשר תאווה - בתקופת נדודי בני-ישראל במדבר לא אכלו אבותינו בשר חולין אלא מי שרצה לאכול בשר היה מקדיש את הבהמה ומקריבה קורבן שלמים מקצתו למזבח מקצתו לכוהנים ואת החלקים המותרים באכילה אוכל המקריב, כלומר כל סעודת בשר היתה חלק מעבודת הקורבנות, ואין אדם נהנה מסעודת בשר אלא אם כן שיתף בה מזבח וכוהניו עפ"י דיני הקרבת הקורבנות. ואולם משנכנסו לארץ ושוב אין המשכן הולך עימהם ואי אפשר להקריב קורבן שלמים בכל יום הותר להם בשר תאווה כולל החלקים הנאכלים לכוהנים בקורבן שלמים, בתנאי שיקוימו הלכות שחיטה ושאר דינים. בהמשך הפרשה מזהירה התורה מפני פיתויים, הסתות, הדחות והשפעות העלולים להסיר ליבנו מעבודת ה' ושמירת מצוותיו - אזהרות אלה מצויות בפרשת נביא השקר, בפרשת מסית ומדיח, בפרשת עיר הנידחת ובאזהרות מפני התגודדות ואכילת בשר תועבה. אחרי דיני המאכלות האסורות באים דיני המעשרות (מעשר שני ומעשר עני), שמיטת כספים, דיני צדקה, מצוות הענקה ודיני בכורות הבקר והצאן, ולסיום - פרשת המועדים (זו הפעם השלישית שפרשה זו מופיעה בתורה).
(דבר התורה נערך מספרים)

שבת שלום!

זמני כניסת השבת ויציאתה:
כניסת השבת - ירושלים:18:48 תל-אביב: 19:06 חיפה: 18:58
מוצאי שבת - ירושלים: 20:03 תל-אביב: 20:05 חיפה: 20:06
רבינו תם - ירושלים: 20:35 תל-אביב: 20:36 חיפה: 20:36

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה