יום שני, 24 במאי 2010

טיול באזור אלון מורה

ביום שישי הקרוב טו בסיוון (28/05) נצא למסלול אגדי בלב השומרון - מאלון מורה לגן העדן - עיינות בדאן. בשעה 5:20 בבוקר נפגש בש.ג של אלון מורה. מכאן ניסע לחוות סקאלי להחניית רכבים ובשעה 6:00 נצא למסלול ממתחם הישיבה של אלון מורה. תחילה נגלוש לעבר עיינות בדאן (נפילה של כ-600 מטרים בגובה). נבקר בטחנת הקמח המפורסמת ובאזור המסעדות מתחת לעיקול הכביש. לאחר מכן נתחיל בטיפוס לעבר חוות סקאלי (עלייה של כ-700 מטרים בגובה) לאורך הדרך העולה במתינות מבקעת תרצה לבית דגן. בדרכנו מעלה נבקר בשלושה אתרים: חורבת אל חריבה - בה מצויים שרידי יישוב שומרוני מן התקופה הרומית והבזאנטית, חורבת תל אל פוחאר - בה מצויים שרידי יישוב חקלאי מימי בית שני ובתל זענוני - תל מקראי ועלום. נסיים את הטיול בסביבות השעה 14:00 בחוות סקאלי. אורך המסלול - כ-13 ק"מ. מצ"ב מפת מסלול. המסלול מיועד למטיבי לכת בלבד (קשה). למעוניינים, יש אפשרות ללון באלון מורה. מכיוון שעדיין אין צימרים באלון מורה יש להצטייד לפחות בשק"ש... לפרטים: יוסף - 0545507299 (תודה אחי). מי שצריך טרמפ מאיפשהו וכן מי שמגיע עם רכב ומקום שיעדכן אותי בהודעת ס.מ.ס ביום חמישי בערב. מכיוון שהשעה מוקדמת וצפויים להגיע רבבות מטיילים חשוב מאד לעדכן אותי על הגעה עם רכב! מארגני הטיול מסירים כל אחריות ביטחונית ובטיחותית!
עדכונים נוספים:לפני כמה ימים פתחו שתי קבוצות מטיילים ביו"ש קבוצות חדשות ב-googlegroups, מי שמעוניין להצטרף לקבוצות הללו יכול לעשות זאת על ידי לחיצה על הלינקים הבאים:
- לקבוצת עמיתים לטיולים:
- לחוג מטיילי הר חברון ויהודה - לזכר דוד ואחיקם:
בברכת ראות טובה. עם התנ"ך חוזר לארץ התנ"ך.לזכר סרן שלמה קרויזר.0508359958 דביר.

2 תגובות:

  1. שלום! רציתי לברר האם המסלול הזה הוא קבוע אצלכם? הוא נשמע מרתק ומאוד הייתי רוצה לעבור אותו. דאלה נוספת היא כיצד אדע האם אני ממטיבי הלכת? אני הולכת ברגל לללא בעיה בגבעות ירושליים ואין לי בעיה רפואית- האם זה הוא כושר מספק למסלול זה?

    השבמחק
  2. האם מדריכי טיולים לגנים ולכיתות בית ספר יסודי עברו הכשרה בהוראה לגיל הרך?

    השבמחק