יום שישי, 25 במאי 2012

ליל שבועות בבקעה ירושלים

תיקון ליל שבועות - קצת אחרת.

אוהבים ללמוד תורה, אך מתקשים למצוא את עצמכם בים השיעורים הרגיל, עתיר השמות הגדולים והכותרות המושכות? מחפשים מקום ללמוד בו עד אור הבוקר? בית המדרש שמח להזמין לראשונה את הציבור הרחב, גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, ל'תיקון ליל שבועות' שכולו לימוד - בחברותא, לבד, או בקבוצה - והעיקר, ללא שיעורים פרונטאליים, ובאווירה לימודית תוססת - כראוי לבית מדרש.

מסלול הלימוד המרכזי: כהרגלנו לאורך השנה כולה, גם בשבועות נתרכז בלימוד גמרא. חברי בית המדרש וגולשי האתר בחרו ללמוד בליל החג חטיבה רצופה של סוגיות ממסכת בבא-בתרא - סוגיות "אבן שלמה וצדק יהיה לך" (דפים פח ע"א - צא ע"ב). התורה מחייבת את החנווני להיות הגון במשאו ומתנו עם הלקוחות, ומזהירה במלים חריפות מפני עוול במסחר. כיצד מתפרש חיוב זה אצל חז"ל? כיצד מתמודדים חכמים עם מציאות של מחירי שוק מופקעים? ומה הקשר - המפתיע! - שמזהה הגמרא עצמה בין נושא זה למגילת רות? לסוגיות אלו יופקו דפי מקורות והצעות לעיון נוסף. אחת לשעה יתקיים 'כינוס' קצר בפינת בית המדרש, לתועלת המעוניינים בליבון משותף של נושאים עיקריים בסוגיות.

מסלול הלימוד העצמאי: בצד המסלול המרכזי, הכל מוזמנים כמובן לבוא וללמוד כרצונם, וליהנות מרעש של בית מדרש - עמוק אל תוך השעות הקטנות. בואו לבד, בזוג או עם ילדים; בואו ללמוד גמרא, תנ"ך או מחשבה; העיקר שתבואו בשלום. בית המדרש מחכה לכם.

בית המדרש יפעל בליל החג מחצות הלילה ועד תפילת שחרית בהנץ החמה; לרשות הלומדים והלומדות תעמוד ספריה תורנית צנועה, וכמובן גם שתיה חמה וכיבוד קל. הלימודים מתקיימים ב'מרכז דב' - מרכז הלימוד החדש שנבנה מתחת לבית קהילת ידידיה - רח' ליפשיץ 12, שכונת בקעה, ירושלים. כניסה בכבש היורד משמאל לכניסה המרכזית.

ה'תיקון' שלנו מדבר אליך? הוא עשוי לעניין גם חברים וחברות שלך? עזרו לנו להפיץ את המידע!

פרטים נוספים אצל איתי, רכז בית המדרש, בטלפון 050-2588409.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה