יום רביעי, 28 באפריל 2010

מדורת ל"ג בעומר באזור בית גוברין (לצעירים)

דָּרַךְ כּוֹכָב מִיַּעֲקֹב וְקָם שֵׁבֶט מִיִּשְׂרָאֵל וּמָחַץ פַּאֲתֵי מוֹאָב וְקַרְקַר כָּל-בְּנֵי-שֵׁת.וְהָיָה אֱדוֹם יְרֵשָׁה וְהָיָה יְרֵשָׁה שֵׂעִיר אֹיְבָיו וְיִשְׂרָאֵל עֹשֶׂה חָיִל במדבר כד', יז-יח
מדורת ל"ג בעומר בחורבת בורגין (אזור בית גוברין)עם בר כוכבא ומערות המפלט
חברים יקרים ,
במוצאי שבת הקרובה אור ל י"ח אייר 1.05.10 למניינם בשעה 22:30 נבעיר את מדורת לג בעומר באזור בית גוברין בחרבת בורגין בליל ירח כמעט מלא. נהיה בלילה הזה עם רבי עקיבא ,הרשב"י ובעיקר בר כוכבא בסיפורים ובשירים סביב המדורה.המקום מזוהה כ"כפר ביש" המוזכר בספרו של יוסף בן מתיתיהו, "מלחמות היהודים". זאת הייתה עיירה יהודית גדולה בתקופת בית שני .בשנת 2008 נערכה במקום חפירה ארכאולוגית מקיפה בחפירה נתגלו שרידי ביצורים, מערכת מסתור מימי בר כוכבא, מערות קבורה, בורות מים ומתקנים חקלאיים.בלילה זה בלב אזור פעולתו של מרד בר כוכבא שסימן את הסרוב להיכנע למי שרצה למחוק מעל פני האדמה את עם ישראל ודמותו הרוחנית והאמונית נשאף קמעה מאותה רוח גבורה ומרי ונתהה כיצד נמצאה בקירבנו היום.
ינחה את נתיבותינו בחורבה חברנו וחבר קיבוץ סעד , מדריך הטיולים עדיאל גינזברג .כמו כן יחבור לשמחת החג אלחנן אבן-חן שחקן ירושלמי ובעיקר "אלחנן" מ "מהדורת השבט" מהדורת סאטירה ימנית שבועית
מי שירצה ויגיע בשעה 22:30 יזכה לסיור בחורבה, מתקניה ומערותיה.היתר מוזמנים להישאר ולסיע בארגון המדורה.
אנא הביאו סק"שים, פנסים,כלי נגינה ,וכ 50 ש"ח להחזר הוצאות (הסכום המדוייק יתברר לנו אחרי שנערוך את הקניות ביום ו ונדע מה מספר הבאים)
למען הסדר הטוב,אנא הרשמו עד יום רביעי זה בשעה 22:00 אצל אלה קובלנץ
ellakoblenz@gmail.com
ציינו :1. שם מלא.2. מהיכן מגיע.3. האם מגיעים עם רכב כמה טרמפיסטים יכולים לקחת או האם צרכים טרמפ.+ גם מי שנראה לו שנוכחותו מובנת מאליה ,שירשם...
חורבת בורגין הוא אתר עתיקות הנמצא בתחום פארק עדולם, כקילומטר ממזרח ליישוב נחושה. חורבת בורגין. כיצד מגיעים:יורדים במחלף שער הגיא לכיוון בית שמש (כביש 38). עוברים את בית שמש וממשיכים בנסיעה עוד כ-13 ק"מ. 600 מטר אחרי צומת גבעת ישעיהו פונים שמאלה (מזרחה) לפי שלט 'חורבת מדרס', בכביש פנימי מסומן בירוק ונוסעים כ-2.2 ק''מ. במפגש דרכים עם הדרך המוליכה לחורבת מדרס, ממשיכים היישר לפי סימון ירוק. במפגש הדרכים הבא נמשיך ישר לפי סימון ירוק ותמרור 'חורבת בורגין' כ-1.4 ק''מ. במפגש דרכים לאחריו נפנה שמאלה בדרך מסומנת בכחול לפי תמרור 'חורבת בורגין'. לאחר כ-500 מ' נחלוף ליד באר בורגין ולאחר עוד כ-300 מ' עוצרים ברחבת חנייה של חורבת בורגין.